تيمي فراتر از آسيا

شنبه 9 اردیبهشت 1391

+0 به يه ن
چگونه تيراختور آذربايجان ، تيمي در سطح جهاني خواهد شد؟

       آذربايجان براي داشتن نماينده اي مقتدر در آسيا تمام قواي خود را متمركز كند و از اتلاف منابع بپرهيزد.
     حقيقت اينست كه آذربايجان براي داشتن تيمي كه ديگر فراتر از ايران بيانديشد و هدفش قهرماني در آسيا و راهيابي به رقابتهاي جام باشگاههاي جهان باشد، بايد تمامي قوا ، انرژي ، فكر و پول خود را بر روي يك تيم ( كه همانا تيراختور است) متمركز كند. در شرايط فعلي داشتن يك تيم بسيار قدرتمند و در سطح بين المللي در ليگ برتر براي آذربايجان بسيار مهمتر از داشتن دو يا سه نماينده در ليگ برتر است.
     شهرداري كلانشهر تبريز نيز _ چه تيم شهرداري در ليگ برتر بماند چه سقوط كند_ بايد اينگونه استراتژيك فكر كند و از نگاه احساسي و خداي نكرده خودخواهانه به قضيه بپرهيزد. شهرداري بايد با فروش امتياز خود، و خريد قسمتي از سهام باشگاه تيراختور، تبديل به يكي از بزرگترين سهامداران تيم بزرگ توركان شود.
با اضافه شدن قدرت مالي شهرداري به تيم شماره يك شهر و آزربايجان، دست تيراختور براي جذب بازيكنان بزرگ و طراز اول بيش از پيش باز خواهد شد.
     مگر نه اينست كه شهرداري محترم تبريز با پولي كه از مردم اين شهر دريافت ميكند، قصد داشته است كه تيم فوتبالي سروسامان دهد تا براي اين شهر افتخار بيافريند؟ بسيار خب! راهي كه در اين مختصر نشان ميدهيم، كوتاهترين و موثرترين و شايد تنها راه ممكن براي كسب افتخار براي تبريز و آذربايجان است. در صداقت شهردار و همكارانش شكي نيست . لذا مطمئنم كه ايشان با نگاهي مثبت اين سطور را خوانده و عميقا در جوانب موضوع خواهند انديشيد.
     علاوه بر شهرداري ، برخي سازمانها، دستگاهها ، كارخانجات و اشخاص نيز ميتوانند قسمتي از سهام باشگاه بزرگ تيراختور را خريداري نمايند. ( نمايندگان مناطق تورك نشين كشور بويژه استان و تبريز و مسئولين اجرايي استان به موازات اين اقدامات، بايستي قويا پيگير عرضه ي سهام باشگاه تراكتور سازي در بورس باشند. )
پس از انجام اقدامات فوق، شاهد ظهور تيمي خواهيد بود كه:
1-قهرماني هاي پي در پي در ايران برايش عادت شده است،
2- هر دو يا سه سال يكبار قهرمان آسيا ميشود
3-حضوري قدرتمندانه و آبرومندانه در جام باشگاههاي جهان خواهيم داشت و با حريفان نامداري چون بارسلونا، رئال، منچستر و بايرن مونيخ و ... در ورزشگاه بزرگ و سرپوشيده ي سهند آذربايجان ( ميبايست براي سرپوشيده كردن استاديوم نيز سريعا برنامه ريزي شود) رو در رو خواهيم شد و پنجه در پنجه افكندن با امثال چلسي ، والنسيا، بشيكتاش ، ليورپول، بورسيادورتموند و يوونتوس ديگر برايمان يك رويا و آرزو نخواهد بود.
     سربلندي آذربايجان ماحصل اين تصميم گيري هوشمندانه _ والبته تا حدودي هم شجاعانه_ خواهد بود.
     تاسيس يك مدرسه فوتبال بسيار مدرن و دائمي و به معناي واقعي كلمه "غير انتفاعي" در تبريز و چند شهر ديگر آذربايجان _ با الگو گيري از مدرسه ي فوتبال لاماسيا _ و شناسايي ، جذب و پرورش استعدادها از سرتاسر جهان از كودكي و نوجواني ، يكي ديگر از اقداماتي است كه بايد قويّا به اجرا گذاشته شود.
       و در پايان ، خطاب به ملت آذربايجان: ما ايراني هستيم و خواهيم ماند. اما مبادا انديشيدن به فوتبال و تيراختور ، ما را از آرمانهاي بزرگ و بحق ملت آذربايجان غافل كند: آموزش به زبان مادري، آزادي هاي اقتصادي بيشتر و رفع تمامي تبعيضها و تضييقهاي فرهنگي و اقتصادي از مناطق تورك نشين ايران عزيز را هرگز از ياد نبريم. و از ياد نبريم شعارهاي بحق و زيباي هميشگيمان را:
آذربايجان........................ياشاسين
تورك ديلينه مدرسه...........اولماليدير هر كسه
تيراختوري ائل ايستر...........شرفلي ميللت ايستر
آذربايجان ايش ايستير...........چؤركلي ايشلر ايستير!

آغاز...


بؤلوم : ايدمان( ورزيش) یازار : اردوغان 4 باخیش